Meidän talon IT-ammattilaiset muun muassa asentaa ja päivittää koneita ja verkkoja ja ylläpitää IT-infraa, mutta tekee ne paljon myös sen tyyppisiä asioita joita se mökkinaapurin lukioikäinen kummipoikakin tekee. Se, joka ehkä on tähän saakka hälytetty paikalle kun firman tietokoneissa on ollut jotain ongelmaa.

Alla muutama esimerkki yhteydenotoista joita meille tulee, ja ongelmista joita IT-tuki sitten ratkoo – pääasiassa etänä ja useimmissa tapauksissa ehkä vartin-puolen tunnin viiveellä.

Että ehdit sinä siinä odottaessa mahdollisesti juoda kupin kahvia ja jatkaa sitten töitä.

  • viestit menee vastaanottajan roskapostiin
  • tulostin ei tulosta
  • mulle tulee tällainen viesti, kun…
  • vaihdoin koneen ja nyt ei löydy…
  • netti on nurin
  • ohjelma ei avaudu
  • meillä aloittaa uusi työntekijä ja pitäisi saada uusi kone/vanha kone hänen käyttöönsä
  • meillä lopetti/jäi eläkkeelle työntekijä ja hänen tietonsa pitäisi poistaa / olla saatavilla
  • taloushallintoon liittyvät sertifikaatit eivät toimi
  • VPN-tunneli ei toimi
  • sharepoint-ongelma
  • kannettava ilmoittelee levytilan olevan täynnä
  • en saa langatonta tulostusta toimimaan
  • koneella näkyy tällainen herja
  • sähköpostiskannaus antaa virhettä
  • Apua! Puolen tunnin päästä alkaa Teams-palaveri, enkä pääse kirjautumaan sisään
  • hankin uuden laitteen, miten siirrän vanhat tiedot siihen
  • Hankimme nykyisen netin tilalle 5G yhteyden, joka pitäisi nyt konffata palomuuriimme.
  • Kotitoimiston verkon käyttöönotossa ongelmia.

Joko teillä on IT-tuki helposti ja nopeasti saatavilla? Jos ei, niin soita 020 741 8080 tai laita viesti tulemaan tällä lomakkeella niin autetaan!

Ja jos satut tuntemaan jonkun joka tarvitsisi apuamme, voit jakaa artikkelin oheisista painikkeista! 

Fill out my online form.