- Asiantuntijapalvelut ja konsultointi
- Automaattivalvonta
- Domainit ja verkkosivut
- Elinkaarihallinta
- Etätyöratkaisut
- Huoltopalvelut
- IT-arkkitehtuuri
- IT-tuki
- Laitteet ja ohjelmistot, asennus ja koulutus
- M365 Complete
- Pilvipalvelut
- Puhelinjärjestelmät
- Rahoitus
- Tietoturva ja virustorjunta
- Tietoverkot
- Tulostusratkaisut
- Varmistukset
- Viestintä ja markkinointi
Asiantuntijapalvelut ja konsultointi
Tyypillisesti asiantuntijuuttamme käytetään niissä tapauksissa, joissa yritys on kartoittanut eri vaihtoehtoja ja löytänyt joitakin mielestään sopivia, mutta talon sisältä ei löydy jonkin osa-alueen syvää asiantuntemusta. Tällöin meiltä pyydetään aiheeseen perehtyneen osaajan kannanottoa ennen päätöksentekoa. Sillä varmistellaan vaikkapa sitä, että kustannukset pysyvät hallinnassa myös pidemmällä aikavälillä.
Automaattivalvonta
Jokainen meistä varmaan tietää kuinka turhaa, turhauttavaa ja kallista on hoitaa akuutteja kriisitilanteita, joita aiheutuu milloin mistäkin. Ja yleensä juuri kiireisimpään aikaan.
Koska IT:llä on nykypäivänä suuri rooli lähes jokaisen yrityksen toiminnassa, siinä myös piilee paljon potentiaalia näiden ongelmatilanteiden syntymiseen. IT-ympäristön automaattivalvonnalla niitä voidaan rajoittaa tai välttää kokonaan, samalla kun huolehditaan siitä, että järjestelmien suorituskyky vastaa yrityksesi tarpeita.
Tiedätkö sinä montako kertaa järjestelmiisi on tänäänkin yritetty hyökätä? Pitäisikö selvittää?
Domainit ja verkkosivut
Meiltä tilataan verkkosivuja niissä tilanteissa, joissa liiketoiminta on uutta tai sitten sivuston teknologia ja sisältö on vanhentunut, sivustolle on kenties jo murtauduttu, tai niiden itse päivittäminen on lähes mahdotonta, mutta nykyinen järjestelmä ei pysty parempaankaan.
Toimitamme tilalle nykyaikaisia, käyttäjäystävällisiä ja tietoturvallisia, omien palveluittesi myyntiin keskittyviä verkkosivuja. Toimituksiin sisältyy toiveittesi mukaan asennuksen ja teknisen ylläpidon lisäksi myös vaikkapa valmis sisältö, sekä yksinkertaiset ohjeet siihen, miten päivität sivujasi itse. Lue lisää
Elinkaarihallinta
Investoinnit tietotekniisiin laitteisiin: tietokoneisiin, tulostimiin, monitoimilaitteisiin ja ehkä palvelimiinkin ovat välttämätön kuluerä jokaiselle yritykselle toimialasta riippumatta. Laitteiden hankintahinnalla on yleensä suhteettoman suuri rooli ostopäätöksen synnyssä, sillä todellisuudessa se usein muodostaa vain murto-osan laitteen koko elinkaaren kustannuksista.
Näennäisesti kallis laite voi ”maksaa itsensä takaisin” tuottamalla jo ensimmäisen käyttövuotensa aikana 30-50 %:n säästöjä käyttökustannuksissa edulliseen verrattuna. Siksi suunnitelmallisuus ja elinkaarikustannusten laskeminen kannattaa.
Me autamme sinua rakentamaan kustannustehokkaita IT-ympäristöjä laitteiden elinkaarihallinnan avulla. Siihen kuuluvat esimerkiksi vakioidut prosessit jotka liittyvät laitteiden ja ohjelmistojen hankintaan, huoltoon, tukeen ja edelleenkierrätykseen. Niiden avulla IT voidaan optimoida tukemaan liiketoimintaasi, ja tuottamaan sekä välittömiä että pitkän aikavälin kustannussäästöjä.
Etätyöratkaisut
Onko yrityksellänne toimintaa ja työntekijöitä ympäri Suomea (tai ehkä jopa maailmaa) tai kenties panostatte joustaviin työaikoihin? Niin tai näin, yrityksen käyttämät järjestelmät – Teamsit ja muut – pitää saada kaikkien käyttöön kivuttomasti ja luotettavasti. Meiltä saatte tarpeisiinne soveltuvat etätyöratkaisut ja hoidamme tarvittaessa myös niiden asennukset ja käyttöönotot. Ota yhteyttä niin jutellaan lisää!
Artikkeli: Etätyön 7 kultaista sääntöä
Huoltopalvelut
Merkkiriippumaton laitehuoltomme korjaa kaikki tulostimet ja monitoimilaitteet, kannettavat ja pöytätietokoneet sekä mobiililaitteet.
Toimimme periaatteessa aina yhden päivän vasteajalla: soita meille tänään niin tulemme huomenna paikan päälle – tai vaihtoehtoisesti voit tuoda laitteesi korjaamollemme. Älykännyköiden ja tablettien näyttöjen vaihdot teemme odottaessa.
Jos tahdot meidät apuun saman päivän aikana, sekin kyllä järjestyy! Kysy lisää huoltosopimuksistamme tai tee huoltokutsu täällä!
Artikkeli: Näin vältyt tulostimen paperitukoksilta
IT-arkkitehtuuri
Yrityksen IT-arkkitehtuurin järkevä suunnittelu ja toteuttaminen on tänä päivänä suorastaan kriittinen tekijä yrityksen tehokkaan toiminnan ja kilpailukyvyn takaamiseksi. Vaikka tämä on yleisesti tunnustettu fakta, arkkitehtuurin kehittäminen jää monessa yrityksessä ad-hoc -tasolle ja hankintapäätöksiä tehdään ilman selvää ajatusta ympäristön kehityksen suunnasta. Tämä johtaa pitkällä aikavälillä rahan haaskuuseen, epämääräiseen laite- ja ohjelmistokirjoon, integraatio-ongelmiin, sekä haasteisiin ympäristön hallittavuudessa.
Meiltä löytyy apua näihin ongelmiin jo ennen niiden syntymistä. Kysy lisää!
Artikkeli: Mikä on tietotekniikan ja ohjelmistojen rooli talouskasvussa
Mielestämme kilpailukykyä lisäävän, harkiten rakennetun IT-infran ei kuuluisi olla isojen firmojen etuoikeus vaan yritystoiminnan normi.
IT-tuki
Eikö olisi kätevää, jos sinulla olisi oma IT-asiantuntija aina puhelimen päässä? Yrityksesi liiketoiminta on joka tapauksessa riippuvaista IT:n toimivuudesta ja apua tarvitaan säännöllisesti.
Jos kuitenkin tarpeesi on niin vähäinen tai vaatii niin monipuolista osaamista, ettei ole mielekästä palkata jotakuta erikseen vain tätä tehtävää varten – meiltä löytyy avuksesi kokonainen asiantuntijatiimi.
Artikkeli: Mitä IT-tuki tekee
Laitteet ja ohjelmistot, asennus ja koulutus
Muille ohjelmistoille, kuten vaikka Photoshop tai Indesign? Lisämuistille? Älypuhelimille tai tableteille? Videotykille?
Tai ehkä yrityksen sisäiselle verkolle, omalle palvelimelle tai kokonaiselle konesalille?
Eipä huolta! Toimitamme kaiken ”softan ja raudan”, laitamme ne halutessasi käyttökuntoon ja opastamme tietenkin myös niiden käytössä. Meiltä saa ensimmäisenä suomalaisena laitetoimittajana hiilineutraaleita työasemia, kannettavia ja lisälaitteita.
Olemme HP:n, Applen, F-Securen, Ciscon jne. sopimuskumppani, mutta meiltä saat myös kaikki muut merkit. Tärkeintä kuitenkin on, että sinulla on juuri omaan tarpeeseesi soveltuvat välineet.
QFIX Total IT Hiilineutraali M365 -tuoteperhe on jatkuva IT-palvelu kiinteään kuukausihintaan. Se perustuu Microsoft 365 -pilvipalveluun ja täydentyy QFIX:n tuottamilla lisäpalveluilla. Microsoft 365 -pilvipalvelut takaavat turvallisen työskentelyn ajasta ja paikasta riippumatta. Lue lisää
Pilvipalvelut
Muutosvauhdissa pysyminen on miltei kokopäivähommaa ammattilaisellekin.
Artikkeli: Mitä ovat pilvipalvelut
Tunnetut ja laajalti käytetyt pilvipalvelut on toteutettu siten, että niiden toimintavarmuus ja tietoturva ovat huipputasoa. Kuitenkin epämääräinen tunne kontrollin menettämisestä ja tietojen siirtäminen pois omasta konesalista arveluttavat monia päättäjiä siinä määrin, että järjestelmät pidetään mieluummin itse omistetuilla alustoilla, joiden toimintavarmuus ja tietoturva eivät pääse lähellekään pilvipalveluiden tasoa.
Tässä artikkelissa kerromme 7 syytä tallentaa pilveen. Jos joku niistä kolahti, mutta et vielä ole tehnyt asialle mitään – ole yhteydessä niin huolehditaan asiat heti kuntoon!
Puhelinjärjestelmät
Tiedätkö montako kertaa asiakkaasi ovat viimeisen kuukauden aikana yrittäneet saada teihin puhelimitse yhteyttä siinä onnistumatta? Olisiko sellaiselle tiedolle kuitenkin tarve, ettei sinulta vain valu asiakkaita kilpailijalle, koska he ovat tyytymättömiä tarjoamaasi asiakaspalveluun?
Nykyaikainen, monikanavainen VOIP-puhelinjärjestelmä poistaisi tämän ongelman hyvinkin yksinkertaisella ja kustannustehokkaalla tavalla. Ota yhteyttä niin kerromme siitä lisää!
Rahoitus
Kun organisaatiosi tarvitsee akuutisti uusia laitteita ja olette kenties jo kartoittaneet juuri sopivat mallitkin – mutta budjetissa ei tällä hetkellä ole siihen varattuna riittävästi rahaa, rahoitus järjestyy helposti kumppaneittemme kautta. Kysy lisää eri vaihtoehdoista myynnistämme.
Tietoturva ja virustorjunta
Tänä päivänä hakkerit käyttävät enenevässä määrin ihan muita kanavia kuin vain tietokoneita hyökätessään yritysten kimppuun. On siis turhaa ja vaarallista tuudittautua siihen, että kun tietokoneisiin on asennettu virusturva – olisitte jotenkin ”turvassa”.
Käymme säännöllisesti siivoilemassa hyökkäysten ja tietomurtojen jälkiä yrityksissä, joissa on uskottu näin. Tiedämme siis kokemuksesta, missä heikot kohdat sijaitsevat. Pitäisikö ne tarkistaa teiltäkin?
Artikkeli: Tietoturva – 15 yleistä riskitekijää
Artikkeli: Uhka on todellinen – 7 vinkkiä tietoturvan varmistamiseksi
Lataa opas: 10 askelta vahvempaan tietoturvaan
Tietoverkot
Yrityksesi tarvitsee nykyaikaisen, ajan tasalla olevan tietoverkon, jotta työntekijät – ja kenties asiakkaasikin – pystyvät kommunikoimaan tehokkaasti ja tietoa pystytään siirtämään nopeasti ja ennen kaikkea tietoturvallisesti sinne, missä sitä tarvitaan. Sen täytyy olla lisäksi moderni ja tietoturvallinen toimiakseen pilvipalveluiden kanssa.
Eihän teillä enää kukaan joudu nurkkaan istumaan vain siksi, ettei johto yllä pidemmälle – eihän?
Tulostusratkaisut
Paperiton toimisto on tehnyt tuloaan ainakin parikymmentä vuotta – eli koko toimintamme ajan – mutta useimmilla aloilla vielä siitä ei ole todellisia merkkejä havaittu. Laitteissa – siis printtereissä ja monitoimilaitteissa jotka skannaavat, niputtavat ja tekevät paljon muutakin – on kyllä tänä aikana tapahtunut kehitystä, ja me tiedämme siitä lähes kaiken.
Voimme tehdä tulostamisen sinulle jopa niinkin helpoksi, että itse lisäät vain paperin.
Tiesithän muuten, että sopimuslaskutuksestamme osa ohjautuu suoraan projekteihin, joiden puitteissa istutetaan metsiä sinne missä niitä eniten tarvitaan sitomaan ilmasta hiilidioksidia? Sillä kompensoidaan käyttämääsi paperimäärää.
Artikkeli: Millainen on hyvä tulostin
Varmistukset
Uskomme että ymmärrät hyvin, miten tärkeää on tehdä säännölliset varmistukset kaikista liiketoiminnan kannalta oleellisista tiedoista ja järjestelmistä, ja että tiedät millaiset kustannukset siitä syntyy, jos yrityksen toiminta häiriintyy tai jopa katkeaa päiväkausiksi, kun jotakin odottamatonta tapahtuu.
Onhan sinulla olemassa myös selkeä toimintasuunnitelma niitä tilanteita varten, kun näitä tiedostoja tarvitaan?
Viestintä ja markkinointi
Autamme sinua laittamaan viestinnän välineet, kuten sähköpostit, pikaviestipalvelut, verkkosivut ja puhelinjärjestelmät kuntoon, mutta tiesitkö, että meiltä saat käytännön apua myös sisältöjen tuottamiseen, verkkomainontaan ja sosiaaliseen mediaan?
Myynti
Tavoitat meidät numerosta
020 741 8080 tai sähköpostitse [email protected]
Mikko Huotilainen
Vesa Hiltunen
p. 040 921 0209
Visa Wickström
p. 040 9210 208
Sami Kopra
Sami Koivula
Luotettavat ammattilaiset
”Somatic Studio on Suomen johtava pilatekseen ja somaattiseen harjoitteluun erikoistunut liikuntastudio Helsingin ydinkeskustassa. Meillä teknologia tarkoittaa hallinnon ja viestinnän työvälineitä, joiden on toimittava viikon jokaisena päivänä.
Tämän kokoisessa yrityksessä ei ole mitenkään järkevää pitää palkkalistoilla yhtä ihmistä vain näitä tehtäviä varten, joten ostamme palvelut QFIX:ltä. Meille on yksinkertaisesti helpointa kun kaiken avun saa yhdestä paikasta jonka hinnoittelu on läpinäkyvää, eikä laskuista löydy ikäviä yllätyksiä. Ja onhan nämä tuen tyypit tosi sympaattisia myös!
Joskus on oltu tilanteessa, jossa meidän olisi pitänyt tietää ongelmastamme enemmän kuin sitä ratkova toimittajamme, ja siihen on tuhlaantunut paljon omaa työaikaa. QFIX:n kanssa voidaan luottaa siihen, että heiltä löytyy osaaminen meidän tarpeisiin.
Aito tahto liiketoimintamme kehittämiseen
“Yhteistyö QFIX:n kanssa alkoi tulostusratkaisuihin ja työasematarpeisiin liittyvällä keskustelulla, mutta keskustelun edetessä pöydälle nousi useita muita kehityskohteita ja säästämisen mahdollisuuksia.
QFIX:n halu oppia ymmärtämään Siisti Pihan liiketoimintaa ja sen tavoitteita ja prosesseja merkitsi sitä, että meillä oli odottamatta rinnallamme ulkopuolinen konsultoiva taho, jonka lähestymistapa ei ollut pelkästään heille osoitetun ongelman ratkaiseminen, vaan aito tahto Siisti Pihan liiketoiminnan kehittämiseen. Lue lisää…
Kokonaisuus pelaa
”Olemme Asko– ja Sotka -ketjukonsepteillamme johtava kodin huonekalujen ja sisustustuotteiden vähittäiskauppias Suomessa. QFIXin kanssa olemme tehneet yhteistyötä jo 10 vuoden ajan, koska kokonaisuus pelaa, ja he ovat vastanneet hyvin myös niihin haasteisiin joita valtakunnallisesti toimiminen aiheuttaa. Heidän vastuullaan on huolehtia kaikkien myymälöiden tulostustuslaitteiden toimivuudesta.
Kommunikaatio sujuu kun ihmiset tulevat tutuiksi. Arvostamme sitä, että QFIXissä ei jatkuvasti tiedoteta uusista yhteyshenkilöistä, vaan teemme pitkäaikaista yhteistyötä samojen ihmisten kanssa.